Серцево-судинні захворювання досі залишаються головною причиною смертності у всьому світі. Окрім того, вони мають тенденцію до «омолодження» - якщо раніше інфаркт у людини віком 25-30 років був дуже рідкісним явищем, то зараз, нажаль, це зустрічається все частіше. Такий стан речей пов'язаний зі стресом, поганою екологією,  шкідливою їжею, нераціональною фізичною активністю та психоемоційним виснаженням. Щоб зберегти здоров’я бажано раз на рік проходити профілактичний огляд у кардіолога, навіть, якщо людина немає скарг. А якщо серце починає турбувати, потрібно спланувати візит до лікаря якомога швидше. Сучасна діагностика та лікування допомагають не лише зберегти здоров’я, але й продовжити життя.

Тривожні симптоми – привід звернутися до лікаря-кардіолога

Існують симптоми, які вказують на можливу патологію серцево-судинної системи. Їх не можна ігнорувати, тому що вони можуть бути попередниками загрозливих станів. Ось основні симптоми:

• біль в області серця;
  • пришвидшений чи вповільнений пульс;
  • набряки ніг;
  • поява задишки;
  • підвищений артеріальний тиск;
  • запаморочення в стані спокою чи під час незначної фізичної активності.

Біль в області серця може бути різним: від слабкого до гострого. Якщо біль з’явився раптово та має дуже виражений характер, краще звернутися до лікарів швидкої допомоги. Такий симптом може вказувати на інфаркт чи інше гостре захворювання серцево-судинної системи. Якщо ж в області серця періодично виникає ниючий біль, це може свідчити про хронічну патологію серця або наявність проблем із іншими органами та системами. Інколи біль в ділянці грудної клітини – це симптом невралгії чи остеохондрозу. Але щоб виключити захворювання серця, звернення до кардіолога в цьому випадку є необхідним.

Порушення пульсу можуть призводити до проблем кровопостачання важливих органів. І уповільнення, і пришвидшення пульсу в більшості випадків не є нормою. У професійних спортсменів частота серцевих скорочень може значно знижуватись через постійні тренування, але якщо цей симптом з’являється в інших людей – це привід звернутися до лікаря.

У разі виникнення порушень в роботі серця пацієнта можуть турбувати задишка та набряки нижніх кінцівок. При цих станах набряки завжди симетричні та, як правило, не пов’язані зі вживанням великої кількості рідини. Через патології серця та органів дихання задишка може турбувати людину навіть у стані спокою (інколи її епізоди трапляються і під час сну). Встановити причину появи цих симптомів та підібрати оптимальне лікування може допомогти кваліфікований лікар-кардіолог.

Кардіограма (ЕКГ) та ЕХО – інформативні методи обстеження в кардіології

Прийом кардіолога починається зі збору анамнезу та реєстрації ЕКГ. Якщо у Вас є результати попередніх кардіограм, обов’язково візьміть їх з собою. Лікар порівняє результати досліджень та зробить висновок щодо динаміки змін. ЕКГ – це доступний та дуже інформативний метод обстеження серця. Після зняття кардіограми на плівці залишається графік скорочення та розслаблення серцевих м’язів.

Завдяки ЕКГ можна:

• виявити порушення серцевого ритму (тахікардія, брадикардія, екстрасистолія і т.д.);
  • діагностувати ішемію та інфаркт міокарда;
  • виявити порушення провідності та блокади;
  • знайти непрямі ознаки збільшення лівого шлуночка серця;
  • діагностувати ознаки дистрофічних змін.

Кардіограма – найпростіший метод обстеження в кардіології. Але інколи її результатів недостатньо, і лікар може порекомендувати зробити УЗД серця. Під час цієї процедури (вона також зветься ЕХО) можна оцінити розміри серця, структурні особливості, вроджені патології та вади. Окрім цього за допомогою УЗД можна виявити запальний процес, аневризми та інші судинні патології. Під час ЕХО лікар може побачити пухлини та порушення кровообігу.

ЕХО та ЕКГ – це різні процедури, та у більшості випадків вони не можуть замінити одна одну. Тому якщо лікар порекомендує пройти обидва діагностичні дослідження, варто зробити їх кожне окремо.

Якщо Вам потрібна консультація кардіолога на Позняках, і Ви хочете знайти лікаря, якому можна довіряти – зверніться в «MD clinic». В нашому медичному центрі приймають висококваліфіковані спеціалісти, в тому числі кандидати медичних наук. Ми бажаємо Вам ніколи не хворіти і звертатися до лікарів лише з метою профілактики. Попередити захворювання у більшості випадків набагато легше, ніж лікуватися, тому піклуйтеся про себе і плануйте візити до кардіолога заздалегідь.