Народження дитини завжди пов’язане з радістю та щасливими моментами. Але в той самий час молодим батькам потрібно подумати про збереження здоров’я дитини, яке у великій мірі залежить від правильного догляду за малюком. Окрім ліжечка, іграшок та одежі потрібно підготувати деякі лікарські засоби та предмети гігієни. Про аптечку для новонародженого краще подбати заздалегідь, тому що медикаменти теоретично можуть знадобитися у будь-який момент.

Засоби для догляду за пупковою ранкою

На момент виписки з полового будинку пупкова ранка, як правило, не встигає загоїтися повністю, а отже догляд за нею лягає на плечі молодих батьків. В цьому немає нічого складного, але такою процедурою не можна нехтувати, тому що у випадку інфікування можуть виникнути серйозні ускладнення. Для обробки пупкової ранки Вам знадобляться:

• перекис водню (3%);
  • ватні палички;
  • настоянка календули або інший антисептик (наприклад, зеленка);
  • стерильна піпетка;
  • ватні диски.

Частіше за все пупок загоюється протягом перших 10 – 14 днів, в цей період важливо слідкувати, щоб там не з’являлось подразнення, почервоніння або гнійні виділення. Якщо Ви помітили такі симптоми, або пупкова ранка заживає довше, ніж 2 тижні, потрібно звернутись до педіатра для новонароджених. Лікар огляне малюка та надасть рекомендації щодо подальшої діагностики та лікування.

За допомогою яких засобів можна перемогти коліки?

Більшість педіатрів усього світу схиляються до теорії, згідно з котрою, коліки – це неминуче явище, з яким стикаються близько 80% молодих батьків. Ліків від справжніх коліків не існує, тому що досі не встановлені причини їх появи.

Однак, в період дозрівання шлунково-кишкового тракту,  малюка можуть непокоїти накопичення газів та здуття живота. Допомогти подолати цю проблему можуть відвар укропу або чай з фенхелю. Обираючи ці засоби, потрібно консультуватися з лікарем, а також звертати увагу на вік, з якого їх можна застосовувати.

Окрім цих медикаментів для вирішення проблем з животом у складі аптечки мають бути:

• дитячі гліцеринові свічки;
  • мікроклізма;
  • вазелінова олія;
  • газовідвідна трубка.

Жарознижувальні медикаменти

Висока температура у немовляти (вища за 37,5 °C) у більшості випадків – не варіант норми, тому її потрібно збивати, а також потурбуватися про огляд дитини лікарем. З метою симптоматичної допомоги новонародженим жарознижувальні засоби застосовують у вигляді сиропу або свічок.  До 3 місяців вибір такого препарату може здійснювати лише лікар, тому що найбільш популярні засоби з ібупрофеном або парацетамолом заборонені у такому віці згідно з офіційною інструкцією. В ургентних випадках призначають неповні дози цих або інших медикаментів. Висока температура у немовлят небезпечна, тому що вона може спровокувати появу судом.

Батькам дітей віком від 3 місяців бажано заздалегідь підготувати 2 види жарознижувальних ліків: сироп з однією діючою речовиною та свічки з іншою. Дозування та кратність прийому лікарського засобу повинен підбирати педіатр, беручи до уваги вік дитини, її вагу та особливості перебігу захворювання.

Ліки проти алергії

Антиалергічні засоби не можна застосовувати без консультації лікаря. Якщо Ви підозрюєте алергічну реакцію у дитини, і Вам необхідна консультація педіатра на Позняках, зверніться до MD clinic! Наші лікарі проведуть огляд дитини та нададуть рекомендації щодо подальшого обстеження та лікування.

Лікарські засоби обираються індивідуально, залежно від виду алергічної реакції та ступеню її прояву. Дітям до 1 місяця не можна приймати ліки проти алергії у формі сиропу або крапель, але для їх лікування можуть бути використані гелі та мазі (наприклад, «Феністил-гель»). Оскільки частіше за все алергічні реакції пов’язані з продуктами харчування або дитячим пральним порошком, важливіше за все усунути причину та виключити контакт з алергеном.

Засоби гігієни та інше

До списку інших важливих предметів аптечки, які можуть знадобитися Вам при догляді за новонародженою дитиною, належать:

• ватні палички з обмежувачем для очистки слухового проходу від сірки а також залишків води після купання;
  • стерильний бинт різних розмірів;
  • стерильна вата;
  • дитячий крем;
  • олія для зволоження шкіри дитини;
  • термометри для вимірювання температури тіла та води;
  • манікюрні ножиці із заокругленими кінцями.

Вам також можуть стати у нагоді захисні маски, які допоможуть попередити зараження дитини у випадку, якщо хтось із членів родини захворів на респіраторне захворювання. В літню пору року потрібно додатково придбати дитячий крем від сонячних опіків, а взимку – не забути про придбання спеціальних засобів, що захищають шкіру від морозу та вітру.