Вагітність – це чудовий і в той же час дуже відповідальний етап в житті жінки. В цей період важливо спостерігатися в лікаря та регулярно обстежуватися і здавати аналізи. Це необхідно для збереження здоров’я майбутньої мами та дитини, а також своєчасного виявлення патологій, у тому разі, якщо вони виникнуть. Після первинної діагностики вагітності бажано якомога скоріше стати на облік до лікаря, що підкаже план подальших обстежень та відповість на всі запитання, що хвилюють.

Дослідження вагітних: PRISCA- I та інші аналізи в першому триместрі

Пренатальний скринінг по аналізу крові та результатам УЗД – одне з найважливіших досліджень, які проходить вагітна в першому триместрі. В комплексі ці методи дозволяють оцінити загальний стан розвитку плоду та виявити генетичні захворювання (наприклад, синдром Дауна).

Результати УЗД порівнюють з рівнем певних гормонів крові, і на основі цих даних комп’ютерна програма PRISCA будує графік ризику генетичних відхилень. Дане дослідження потрібно проходити всім жінкам, незалежно від віку та наявності супутніх патологій, тому що воно має високу діагностичну цінність.

При відхиленні від норми і виявленні високого ризику спадкових захворювань пацієнтці може бути запропоновано пройти амніоцентез. За допомогою проколу шкіри живота проводиться забір навколоплідних вод, в результаті дослідження котрих можна зробити більш точне припущення про розвиток генетичних аномалій у майбутньої дитини.

Окрім цього в першому триместрі жінці рекомендують проходити такі дослідження та аналізи:

• загальні клінічні аналізи сечі та крові;
  • бактеріальний посів сечі;
  • аналіз крові на вірусні гепатити B та C;
  • аналіз на ВІЛ;
  • коагулограма;
  • біохімічний аналіз;
  • визначення рівня певних гормонів щитоподібної залози;
  • RW;
  • група крові та резус-фактор;
  • аналіз крові на наявність антитіл до ТОРЧ-інфекції (токсоплазмоз, краснуха, цитомегаловірус, герпес);
  • огляд гінеколога, а також мазки на цитологію і флору.

Окрім іншого, вагітним потрібно пройти ЕКГ, щоб лікар міг оцінити роботу серця та проконсультуватися з вузькими спеціалістами: офтальмологом, ЛОР та ендокринологом. Після цього пацієнтка проходить огляд терапевта, що вивчає результати лабораторних та інструментальних досліджень, а також висновки інших лікарів.

Обов’язкові дослідження другого триместру: пренатальний скринінг, УЗД і глюкозо-толерантний тест

Перед кожною консультацією лікаря вагітній потрібно здавати загальний аналіз сечі. Це необхідно для оцінки стану функціонування нирок та своєчасного виявлення ускладнень перебігу вагітності. З аналізів крові жінці призначають другий скринінг (ПРІСКА), повторний аналіз крові на ВІЛ та сифіліс.

У терміні 18 – 21 тиждень проводиться друге планове УЗД плоду, під час якого лікар оцінює його розвиток та стан. В цей час вже також можна визначити стать малюка. В другому триместрі пацієнтка повинна пройти аналіз на толерантність до глюкози, що дозволяє виявити гестаційний діабет.

Якщо Вам потрібно пройти УЗД-скринінг на Позняках, Ви можете звернутися в «MD clinic». Цю процедуру в нашому центрі виконують досвідчені лікарі акушери-гінекологи на УЗД-апараті експертного рівня Voluson E8 Expert. Вони дадуть відповідь на всі ваші запитання та детально розкажуть, що саме ви бачите на екрані, тому що для майбутніх батьків це не просто діагностика, а справжня можливість побачити дитину.

Третій триместр: перелік досліджень

Протягом третього триместру пацієнтка також здає загальний аналіз сечі перед кожним прийомом лікаря. Окрім цього їй призначають повторний загальни   й аналіз крові та за необхідності – коагулограму та біохімію. Два останніх дослідження проводяться лише в тому разі, якщо в першому триместрі їх результати були сумнівні, або в разі виникнення скарг.

Після 30 тижня жінці потрібно пройти третє УЗД плоду з доплерометрією. Під час цієї процедури лікар оцінює кровообіг та загальний стан малюка, його положення в матці та ступінь зрілості плаценти. Потрібно періодично проходити і КТГ (кардіотокографію), під час якої лікар оцінює ЧСС плоду та може своєчасно виявити гіпоксію, загрозу передчасних пологів та інші ускладнення.

В медичному центрі «MD clinic» Ви можете стати на облік по вагітності, а також пройти УЗД чи КТГ плоду, щоб впевнитися, що з майбутньою дитиною все в порядку. Всі медичні процедури та консультації проходять у приємній атмосфері, що дуже важливо при вагітності. Наші спеціалісти з радістю допоможуть вам та проконсультують з будь-яких питань.